TRÄNAT

Publicerat: 2012-05-20 Kl: 19:35:27 | I kategori: Träningar


Det här känns underbart att skriva.. JAG OCH VICKY HAR TRÄNAT AGILITY FÖR FÖRSTA GÅNGEN SEN OPERATIONEN!:D

Vad jag har längtat efter denna dagen, då vi får börja träna igen! Självklart börjar vi väldigt mjukt och lugnt med korta sekvenser, allt enligt veterinärens ordination.

Första "passet" innehöll en hel del slalom. Något som jag visste att Vicky skulle ha lite svårt att fokusera på efter 1 månads uppehåll.
Precis som jag trodde var hon som en kanonkula, lite överallt och ingenstans. TAGGAD var bara förnamnet;)
Efter att hon gjort av med lite lagrad agilityenergi fick vi till riktigt snygga slalom samt en liten hoppsekvens. Hon kändes precis som vanligt!

Det kommer ta några pass innan vi är tillbaka där vi slutade innan uppehållet, men vi har ingen brådska. Vi tar det lugnt och varsamt, vi har all tid i världen.

Efter ett kort, men ack så underbart agilitypass, åkte vi till till en sjö där Vicky fick bada, vilket jag skrev om tidigare.

Kommentarer
Postat av: Trogen läsare

Din kompis som du tränar med som har en BC har hon en blogg oxå?



Jag älskar din blogg, dina hundar med mera men jag har en large hund och hade varit roligt och se hur dom tränar och så!



2012-05-20 @ 21:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0