Gårdagens träning

Publicerat: 2012-05-25 Kl: 12:14:11 | I kategori: Träningar


Igår var jag och Vicky med på torsdagsträningen för första gången på över 1 månad. Vad roligt det var att kunna köra ett "ordentligt" pass igen samt att träffa lite klubbkompisar.

Eftersom vi precis kommit igång och att det var så varmt igår, tog vi det lugnt.
Tror vi körde banan på bilden tre gånger.

Vicky var, precis som jag trodde, väldigt pigg och glad över att få köra igen. Ett tag blev hon lite för pigg då det nästan slog över. Då springer hon runt och skäller, får svårt att fokusera om vi måste ta om en grej/jag klantar mig. Jag får nog räkna med att det kommer vara lite överladdat några gånger tills vi är tillbaka igen. ;)

Emellan sina små "skälla på matte - varför kan vi inte bara köra?" utbrott var hon riktigt fin. Hon hade verkligen hindersug och ville framåt hela tiden, ibland lite för mycket;)

Hinder 7, A-hindret bytte vi ut mot en till tunnel. Ett slalom lades även till efter sista hindret.
Vi hade inga problem med hinder 1-7, där var det bara full gas.
Stod och kallade in henne vid 2:an, framförbyte mellan hinder 3 och 4, sen inga konstigheter. Vicky hade bra sug mot långhoppet, så där behövde jag inte följa med så långt utan kunde skicka henne och förbereda mig på nästa hinder.

När det kom till gungan hade Vicky lite väl bråttom och slarvade med kontakt fältet, måste träna mer på.
Resten av banan flöt oftast på bra. Någon gång fick vi stanna till och göra om då Vicky blev upprörd på mig eftersom jag inte han med i hennes tempo;)

Är jätte nöjd över Vicky igår! Hon kämpar och VILL verkligen. Vi hade så himla roligt, och det är det viktigaste :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0