Fästingar

Publicerat: 2012-05-29 Kl: 17:50:29 | I kategori: Träningar


Nu är det verkligen säsong för alla äckliga fästingar.

Jag har, precis som föregående år, lagt på mina hundar Frontline. Jag har alltid varit nöjd och tyckt att det har fungerat bra. Någon fästing har man ju ändå hittat varje år, men dom har jag nog kunnat räkna på fingrarna.

Dom två senaste dagarna har jag plockat tre fästingar på Vicky, samt två som jag hittat i pälsen. Detta tycker jag är rätt mycket, hon ska ju ändå vara skyddad. Aldrig har jag sett och plockat så mycket fästingar som i år. Det måste vara ett riktigt fästing år. Usch vad jag ogillar det. Man är ju livrädd för att dom små krypen ska smitta hundarna med Borelia.

Förresten, vad använder ni mot fästingar på era hundar? Frontline, halsband, pulver, inget alls?

Kommentarer
Postat av: Bilbo & Gimli

vi kör på inget alls :))

2012-05-29 @ 18:38:18
URL: http://svanstippen.blogspot.com
Postat av: tola

Vi har nått grönt halsband som jag tror funkar riktigt bra! Plockade också flera fästingar på Penny innan vi började använda halsbandet. Tror att de är rätt många i år...

2012-05-30 @ 07:57:55
URL: http://tolajohansson.blogg.se/agility/
Postat av: Maria

Jag använder exspot tycker det är det enda som funkar, han får inte en enda fästing!

2012-05-30 @ 15:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0