Dagens träning/kurs

Publicerat: 2012-05-30 Kl: 21:37:21 | I kategori: Träningar


Idag var sista gången som medhjälpare på agility-fortsättningskursen. Vad 10 veckor har gått fort!

Idag fick även Vicky följa med upp och köra lite bana.
Först var det en liten uppvärmningsbana på nio hinder, vilket Vicky klarade utan några problem. Det som var extra kul var att hon tog slalomet precis som hon alltid gjort. Nu när vi har börjat träna efter hennes operation har hon haft lite svårt med koncentrationen i slalom, och går då gärna ut på slutet. Men idag kändes hon back on track där:D
Det jag behöver tänka på är att inte falla fram med överlivet. I andra vändan blev det dock bättre.

Sen byggdes en klass 1 bana upp, från tävlingen som var i Huskvarna i Maj.
Det var en riktig fart bana.
Jag kände mig lite ringrostig när jag gick banan. Hade svårt att se vart det var bäst att göra bytena osv.
Början av banan gick iaf jätte bra. Sen kom jag till hinder 8-9 där jag gjorde ett framförbyte. Det blev fel och pannkaka, sa ju att jag va ringrostig med att se den bästa vägen;) andra gången gjorde jag som Gina föreslog, bakombyte vid tunneln, och då gick det fin fint! Att jag inte kan se det direkt;)
Slutet av banan var inga problem, det var bara GASA! Vicky var på hugget och sprang riktigt bra! Nöjd över att jag inte mesade utan använde benen ordentligt;)

Fick även köra ett varv med Ginas Jack Russell Loke vilket var jätte kul! Han är ju så duktig!
Vad kul det känns att vara tillbaka på riktigt med träningen nu. Imorn blir det torsdagsträning med goa klubbkompisar:D

Såklart glömde jag allt vad kamera, filmkamera, iphone heter, så tyvärr har jag inga bilder eller film att visa. Jag målade iallafall upp klass 1 banan lite snabbt, bättre än inget. Dock är den bara på ett ungefär, den är ju inte skalenlig precis;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0