Veterinären på tisdag..

Publicerat: 2012-03-03 Kl: 14:26:44 | I kategori: Allmänt


På tisdag vid 14:30 har Vicky en tid bokat hos veterinären.

Varför?
Hon kastrerades ju som följd av hennes livmodersoperation i okt -2010. Ett år senare ungefär, sep -2011 började hon visa straka löpbeteenden, svullnade upp samt kissade mycket och ofta. Var inne hos veterinären då jag trodde att hon fått urinvägsinfektion, för löpa skulle hon ju inte kunna göra eftersom hon var kastrerad. Proverna visade att det inte var någon infektion. Veterinären sa då att det kunde vara så att hon hade äggstockrester kvar sen operationen och att det utsöndrade hormon som orsakade hennes löpbeteende. Efter någon dag försvann detta och veterinären utredde inte mer.
Någon månad senare kom det tillbaka, hon kissade ofta precis som hon skulle löpa. Detta höll bara i sig en dag så jag ringde aldrig veterinären..
Nu, ytterligare någon månad senare har hon fyra nätter i rad väckt oss för att hon var kissenödig. En natt ville hon ut 4. Vid 6 skulle husse till jobbet, då kissa hon med. Vid 7 skulle jag gå med hundarna till min mamma innan jobbet, då kissa hon 2 ggr samt en gång när vi kom fram. 5 ggr på 4 timmar är vääääldigt mycket.
Igår och idag har hon inte kissat lika mycket, men ändå tydligt markerat, precis som en löptik.

Veterinären ville att vi skulle komma in så de får göra ett ultraljud. Även om löpbeteendet försvinner tills på tisdag skulle vi komma in. För som hon sa, det har ju kommit tillbaka förut och risken är ju ganska stor att det då kommer tillbaka om någon månad igen.. Lika bra tyckte hon att kolla upp nu om det finns några äggstockrester kvar. Usch, hoppas verkligen att allt är som det ska och att det inte finns några rester kvar från operationen. Är så fallet tror jag dom vill operera eftersom risken för tumörer och cancer ökar kraftigt om det får vara kvar:(
Ne, får tänka posetivit och verkligen hoppas att det är som det ska! Tycker inte att Vicky ska behöva ha mer otur...


Min vackra tjej!
Kommentarer
Postat av: Tola

Får hoppas på det bästa!

2012-03-03 @ 22:09:02
URL: http://tolajohansson.blogg.se/agility

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0