Träning 4/3

Publicerat: 2012-03-05 Kl: 16:08:00 | I kategori: Träningar


Vicky var riktigt taggad igår, gas i bott hela tiden;) Är överlag jätte nöjd med träningen. Vicky var grym som alltid och utvecklas hela tiden! Något som jag är även är nöjd med, är att jag vågade springa på! Det ska jag fortsätta med;) Eftersom Vicky är såå snabb tror jag ofta inte att jag hinner göra vissa framförbyten. Men bara jag inte mesar, utan verkligen springer som jag gjorde igår, hinner jag bytena;)

En av banskisserna! Källa:http://tolajohansson.blogg.se/agility/

Vi körde efter dom svarta siffrorna men hoppade över balansen! Vi ska träna in den på nytt och då tyckte jag det var onödigt att ta den nu när det var bana:) Efter nr 10 tog vi tunnel-hopp-säck-hopp igen, en bra raksräcka att avsluta med!

Något som vi behöver träna på är självständighet i samband med däcket. Igår fick vi lite problem när Vicky var inne i tunneln och jag stack upp till däcket och gjorde ett framförbyte. Hon blev lite osäker när hon kom ut ur tunneln och såg att jag var vid däcket vilket gjorde att hon hoppade igenom ramen några gånger. Just nu behöver hon ganska mycket stöttning där, springer jag brevid henne hoppar hon ofta rätt. Men det är ju inte alltid att banan är byggd så att man kan göra så, ibland behöver man vara framför vissa hinder. Men det är bara att träna vidare! I slutet funkade det mycket bättre! Vicky är så duktig och utvecklas hela tiden:)

Här kommer två små klipp från träningen..


Vicky har blivit riktigt snabb i slalom!



En liten del av ena övningen!


Kommentarer
Postat av: Tola

Jäklar vad det går! Kommer gå super bra för er nästa vecka! :D

2012-03-05 @ 21:20:56
URL: http://tolajohansson.blogg.se/agility

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0