Tävling

Publicerat: 2012-03-31 Kl: 16:30:03 | I kategori: Tävlingar


Vicky ska ju som sagt opereras den 25:e april.:/ efter det kommer det bli ett uppehåll med träningar, och speciellt tävlingar. Dock hoppas jag att allt läker fort och vi är tillbaka snabbast möjligt! :)
det VIKTIGASTE är ju dock självklart att vicky mår bra!

Detta uppehåll hade vi ju såklart inte räknat med. Speciellt i maj skulle vi varit ute och tävlat nästan varje helg, och samlat på oss massa rutin. Det är ju det vi behöver, komma ut på tävlingar och bli mer och mer säkra och vana. Nu är det som det är och vi får göra det bästa av situationen.

Vi kommer hinna med en till tävling innan operationen. Innan var det tänkt att vi skulle åka till njudung (årets första officiella) och tävla den 21:à april, en ho- och en ag-klass. Detta skulle bli den första "riktiga" tävlingen för säsongen samt våran debut i ag- klass officiellt.
Jag har dock tänkt om och kommer istället åka på en inofficiell tävling samma dag, som är betydligt närmare oss. Vet inte alls om det är "rätt" tänkt...Eftersom situationen är som den är så spelar det inte så stor roll med officiell/inofficiell för mig just nu. Vi kommer ändå ha ett tävlingsuppehåll, och ingen chans att samla pinnar förrän om någon/några månader. Men när vi är tillbaka, då blir det andra bullar;)

Nu känns det dock att det viktigaste är, att vi får rutin och en bra upplevelse på vår "sista" tävling. Ah ni fattar vad jag menar..
Den i njudung, som det först var tänkt, är en klass 1,2,3 med helt otroliga 980 starter!!!!! Det kommer verkligen vara sjukt mycket hundar:P

I tomten, som jag nu istället ska åka på, har öppen 2• ho- och en ag- klass med sammanlagt ca 120 starter, betydligt mindre. Jag tror att det blir bättre för oss att åka på en liten mindre tävling nu innan uppehållet. Klasserna är inte så stora = jag tror jag blir mindre nervös, vi får köra en klass till här (2 ho- och ett ag-lopp) vilket gör att vi får komma in på banan en gång extra = mer rutin.

Vad hade nu gjort i min situation? skulle ni satsat på den officiella eller som jag gör, ta en inofficiell för att få komma in på banan så mycket som möjligt nu innan uppehållet, och med det kanske få lite extra rutin? Känner mig lite kluven:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0