Hemma!

Publicerat: 2012-03-24 Kl: 18:42:00 | I kategori: Tävlingar


Då var man hemma från tävlingen. Skriver bara lite kort nu, är ganska trött efter dagen:P

Agilityklass - disk
Helt mitt fel, jag handla och mesa så jäkla dåligt! Något jag blev riktigt glad över är att hon tog både gungan och slalom helt utan problem:)

Hopklass A - 8:e plats
Sån jäkla go känsla hade vi! Jag SPRANG ordentligt och vicky hade fullt fokos hela tiden. Tyvärr blev det 5 fel vid en böjd tunnel där jag gjorde bakombyte. Var många hundar som hade problem med ingången och gärna kom tillbaka eftersom det var en knepig linje. Dumma mig blev orolig över att vicky skulle göra samma sak och då, även att jag inte tänkte på det, tror jag att jag stannade upp en millesekund när jag skickat henne för att se om hon tog ingången. Självklart kom hon ut då när jag tvekade, pucko mig! Hade jag bara gasat som jag gjort tidigare hade vi nollat. Med den bra tiden vi hade så skulle vi istället kommit på en 4:e plats.

Hoppklass B - disk
Haha, vad ska man säga om detta loppet? Hyffsad början.. Ganska tidigt fick vi en vägran. När dommaren ska visa 5 fel är vicky på väg över ett hinder som är rakt emot, ganska nära honom. Vicky, som aldrig har brytt sig om dommaren förut, blev jätte rädd för den rörelsen med armen och börjar gapskälla på honom. Alla på läktaren tyckte dock detta var jätte kul och skratta åt hennes rädda raseriutbrott.... Det sluta med att jag fick lyfta bort henne för att fortsätta på ett annat ställe. Dock gick det bara att ta ngr hinder, hon var alldeles för upprörd och rädd så hon tog en vända till och skällde ut dommaren. Än en gång börja alla skratta på läktaren.. Även att detta säkert såg jätte kul för utomstående så är det verkligen tvärt emot för oss. Vickys rädsla för sånna här saker är något vi jobbar med. För ungefär ett år sedan vågade knappt vicky vara inne på agilityplanen utan att bli jätte istadig och rädd. Tänker man så, så har det faktiskt hänt jäkligt mycket på ett år!! Från att tycka allt varit jätte otäckt, och jag aldrig trott att vi skulle kunna tävla, så är det faktiskt det vi är ute och gör nu. Och vi har roligt, båda två! Ett sånt här utbrott är inget att bry sig om. Jag är så stolt över vicky<3

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3200113/images/2012/pic_195343917.jpg" class="image">

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0