Gårdagens träning

Publicerat: 2012-03-22 Kl: 16:40:00 | I kategori: Träningar


Idag var första gången vi tränade ute sen de "riktiga" hindrena kom tillbaka från ridhuset. Eftersom vi hade full tillgång på hinder och tunnlar blev det banträning:)

Så här såg det ut! Hinder nr 15 blev dock ett däck.


Nu under vintern har det mest blivit att man tränat kortare banor/ mindre övningar. Jag har märkt på tävling att jag inte riktigt orkar hålla ihop ett helt lopp. Så detta med att träna på en normal lång bana är verkligen vad vi behöver:)



Träningen idag gick verkligen toppen! Hade en bra känsla nästan hela tiden. Något som jag är nöjd med är att jag rörde mig hela tiden, har annars lätt för att bli stillastående.
Tyvärr så är inte de bästa delarna med på filmen. Slalomet ser ni att det blir fel i början. Vicky håller precis på att lära sig att ta det i fart och det är inte alltid det funkar. Dock fick vi till ett så jäkla snyggt fartslalom när vi bara körde tunnel-slalom, synd att det inte kom med på film:) I slutet är jag sen i ett framförbyte vilket gör att det inte blev den tajta svängen som var önskad. Efter lite tips att jag inte skulle följa med så långt vid tunneln innan, gick det så mycket bättre. Då hade jag tid på mig att hinna göra bytet, och då flöt inte Vicky ut alls lika mycket.
Mellan 6:an och 7:an hade jag först ingen riktigt bra plan. Handlingen där upp till tunneln kändes som att det skulle kunna bli knackigt. När vi gick banan såg jag Cina göra ett blindbyte där, något som jag även bestämde mig för att testa. Först trodde jag inte att jag skulle hinna göra det, men det visade sig inte vara några problem. Tack vare blindbytet kom jag på rätt sida för att kunna skicka henne bra in tunneln samtidigt som jag hann upp till slalomet. 

Jag har verkligen världens finaste hund som alltid gör sitt bästa! Fina, fina Vicky <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0