Träning 5:e januari

Publicerat: 2012-01-05 Kl: 20:11:38 | I kategori: Träningar





Så här såg dagens övning ut. Framförbyte mellan 5 och 6. Bakombyte mellan 10 och 11.

Utvärdering
Det första som blev knepigt var framförbytet mellan 5 och 6. I början följde jag med alldeles för långt ner mot tunneln så jag inte hann upp för att göra bytet. I början var jag också för dålig med att få upp den nya armen, så det blev istället att jag tryckte henne från hindret
Efter lite coatchning från Gina fick vi till riktigt fina framförbyten. Jag gick inte lika långt ner mot tunneln och fick därmed mer tid att hinna upp till 5:an och få upp den nya armen för att genomföra bytet. Det känns som om att det börjar låtsna för mig med detta, äntligen! Jag börjar få in känslan i kroppen:)

Nästa sak som blev lite knepigt var linjen mellan 9-10-11. Någon gång missade hon 10, utan fortsatte mot 5:an istället. Jag var då tvungen att vara noga med att följa med henne ganska högt upp när hon var inne i tunneln för att sedan vara noga med min egen linje, något jag hade svårt för. Men bara jag gjorde rätt så gjorde Vicky precis vad hon skulle. Vad galen man kan bli på sig själv, allt är ju ens eget fel:)

Slalomet var ganska bökigt idag. Vicky har fått upp en så hög fart nu att hon har lite svårt med att "sätta sig". Då kan det bli lätt att en pinne missas. När vi får ta om det blir hon lätt frustrerad osv.. Jag måste också få in en bättre känsla för rytm och fart, så att jag är bättre synkad med Vicky. Men det är bara att träna på! Det har skett stora förbättringar ändå när man tittar tillbaka.

Efter vår lilla bana tränade vi running på A- hindret. Idag hade vi det nedsänkt och med rören på.
Vicky är så grym på detta, hon gjorde det klockrent varje gång! Även när vi höjde upp det. Det jag måste tänka på är att springa på ordentligt för att hon ska få en riktigt bra språngkurva. Gör jag bara det så blir det perfekt. Idag satt allt, fina Vicky:)

Ett litet klipp från running på A -hindret (nedsänkt med rör)  



Dom nya byxorna invigdes idag med, superbra:)
Kommentarer
Postat av: alicia

Jäklar (förlåt) vilken fart din sheltie har! Riktigt fint! Ojojoj!!!Det är inte ofta jag blir såhär imponerad, men nu blev jag verkligen IMPONERAD! Jäklar oh!



Btw, hur gammal är du och din hund? :)

2012-01-28 @ 21:50:03
URL: http://jesteam.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0