Gårdagens träning

Publicerat: 2012-01-16 Kl: 15:12:00 | I kategori: Träningar


På gårdagens träning var det tre små stationer. En mini-bana, en övning med slalom och en övning med balansbommen.


Mini bana


Vad fungerade bra?
Det känns som att flytet har blivit bättre, hade en bra känsla överlag på banan. Oftast blev framförbytena bra.

Vad kan bli bättre?
"Treadeln" i slutet och svängen där. Blir att hon flyter ut.

Hur ska jag göra det?
Träna mer på sådana situationer samt förbättra min handling och inte bli stillastående.


Balansbommen


Vad fungerade bra?
Kontaktfälten satt jätte bra och hon hade en bra fart och rörelsemönster över balansen. På filmen fick vi till ett snyggt framförbyte samt ett bra sug in i tunnel-hinder.

Vad kan bli bättre?
Efter balansen så kommer det ju ett hinder. Vissa gånger blev jag lite bakåt med kroppen, stannade till förtidigt vilket resulterade i att Vicky inte trodde att hon skulle hoppa.

Hur ska jag göra det?
Det är helt okej att vara ett steg före i huvudet. Jag måste dock tänka på att handla här och nu, ibland blir jag lite "före" där med.


Slalom


Vad fungerade bra?
Slalomet kändes bra överlag igår. Känns som att "poletten" har trillat ner lite hos oss båda;)

Vad kan bli bättre?
Hon får lite stora svängar i slalomet.
Bättre ingångar, speciellt när hon kommer med hög fart.

Hur ska jag göra det?
Träna, träna...
Bli mer synkad med Vicky.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0