Gårdagens träning!

Publicerat: 2012-01-30 Kl: 18:15:00 | I kategori: Träningar


Vad bra denna träning gick! Jag märkte verkligen igår hur min mentala inställning påverkar våran prestation. Ganska självklart resonemang egentligen.. men ibland behöver man bli påmind;)
Från och med nu ska jag alltid satsa 110% och ha förberett mig mentalt. Nu är det slut med att mesa på banan, det kommer man ingen vart på. Det blir så mycket enklare att utföra det man tänkt sig, samt få ut så mycket som möjligt av träningen om man har lite "jädrar anamma" vilket jag hade igår :)
Fin, fina Vicky! <3

Mini-bana


Vad fungerade bra?
Jag sprang verkligen på idag, inget mesande! Det är jag super nöjd med och ska verkligen fortsätta med! Visst blev det fel ibland, men då är det bara att låtsas som inget, då han Vicky aldrig bli upprörd/frustrerad. En mycket bättre metod än när jag mes-handla;)
Slalomet var toppen! Hon tog fina ingångar, bra fart osv. Finns mycket kvar att jobba med men det känns verkligen att poletten trillat ner.
Vicky hade ett riktigt bra sug på hindrena och ville hela tiden framåt!

Vad kan bli bättre? Hur ska jag göra det?
Ibland är jag lite före i tanken vilket gör att jag blir klar för tidigt med tex; ett framförbyte. Jag måste tänka på att verkligen jobba igenom HELA rörelsen/bytet och handla här och nu.
Inte falla fram med överlivet utan räta upp mig.


Hopp-tunnel sekvens


Vad fungerade bra?
Fick oftasts till framförbytet!
Jag sprang på ordentligt och mesade inte allt för mycket.
Vicky hade väldigt bra driv och sug på hindrena, bästa hund!!

Vad kan bli bättre? Hur ska jag göra det?
Någon gång när det blev fel stannade jag upp, vilket jag inte ska göra. Blir det något knas eller att Vicky springer förbi ett hinder så ska jag fortsätta framåt, ta ett annat hinder, göra vad som helst. Det är när jag stannar upp och hon fattar att det blivit fel som hon blir frustrerad och kan tappa koncentrationen. Och det vill jag inte att hon ska behöva göra/känna.
Jag måste vara noga med min placering och riktning av kroppen då Vicky är såå känslig på det.


Kom gärna med kritik! Alltid nyttigt att få andras syn på det hela:)
Kommentarer
Postat av: Tola

Ja det är helt okej :d. Måste gått jätte bra för er på träningen, det ser verkligen ut så på videorna i alla fall ;)

2012-01-30 @ 21:40:48
URL: http://tolajohansson.blogg.se/agility
Postat av: Malin

SV: Vad roligt att du lämnade en kommentar så jag hittade till din blogg. :)



Det är så otroligt tråkigt när de små liven inte är friska. Ett tag trodde vi att Bell skulle få amputera bakbenet när trycksåret inte ville läka. Men som tur är gick det bra. Hon verkar ha nio liv min lilla älskling.



Såg att du tävlat i Tibro. Bor du i närheten?

2012-01-30 @ 23:33:09
URL: http://sheltienbell.friendly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0