Dag 9 - Viktiga egenskaper när jag väljer hund

Publicerat: 2012-01-27 Kl: 16:43:00 | I kategori: Allmänt


Jag kan ärligt säga att jag inte haft några speciella krav på egenskaper när jag köpt hund. Inte mer än att den ska vara frisk samt komma från en seriös kennel. Jag har gått på min magkänsla helt enkelt! Nu har man lite mer erfarenhet, vilket säkert skulle påverka mina önskemål om egenskaper. Skulle jag köpa en hund i dagsläget tror jag att jag skulle välja en agitypräglad kennel.

När vi köpte Vicky hade vi längre pratat om hund, och jag visste att jag ville ha en Sheltie. Rätt var det var fick vi veta att det fanns en sheltie valp till salu på den kenneln som en hund i stallet kommer ifrån. Jag ringde till uppfödaren och det blev att vi köpte Vicky över telefonen, alltså osedd. Vi hade ju info om uppfödaren eftersom vi kände folk som köpt hund därifrån, och det kände vi oss säkra med. 
Eftersom Vicky redan var 13 v och det var över 25 mil till kenneln, bestämde vi att vi skulle hämta henne direkt utan att åka och titta. Så som vi gjorde tycker säkert många är rätt puckat. Visst, det kanske inte var helt ultimat och lite utav en chansning, men jag har inte ångrat mig en sekund! Från den kenneln har vi även köpt Chivas:) Jag kunde inte fått finare eller bättre hundar! 

Kommentarer
Postat av: Melinda

Gick inte att kommentera inlägget över, lycka till på tävlingen! :)

2012-01-28 @ 12:46:19
URL: http://melinez.se
Postat av: maja & zoro

hur gamla är dina hundar ? :)

2012-01-31 @ 13:26:24
URL: http://majazoro.blogg.se/
Postat av: julia

vilka fina hundar du har :D

2012-01-31 @ 22:13:24
URL: http://juliashundar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0