Tävling Tidaholms Bk 25/2

Publicerat: 2012-02-26 Kl: 19:26:00 | I kategori: Tävlingar


En härlig tävlingsdag på Tidaholms Bk med både sol och bästa klubbkompisarna. Väldigt mycket erfarenheter har vi fått med oss, nu vet vi ännu mer vad vi behöver träna på:)


Agilityklass A
Vi är ju som sagt inte 100 på kontaktfälten än, men anmälde ändå till denna klassen för att vi skulle få komma in och känna på banan lite.
Vissa delar kändes jätte bra, andra inte fullt så bra. Där det sket sig och vi diskade oss var vid slalomet tror jag. Ljuset från ridhusföntrena låg på där vilket Vicky tyckte var väldigt skumt. Men men, så är det ibland!



Hoppklass A
I detta loppet fick vi ett bättre flyt. Det var verkligen en spring bana och jag sprang bättre än loppet innan. 10 fel kom redan i början, på slalomet. Lite tråkigt eftersom vi inte brukar ha problem med det. Sen var det en mur i slutet som Vicky sprang förbi första gången = 5 fel till. Det tar jag helt på mig eftersom jag bromsade in och var redan i tanken på nästa hinder. Sen var det 2:a gången någonsin som Vicky hoppat mur.. Men hon tog det på 2:a försöket! Resultatet blev 15 hinderfel och en 9:e plats. Sen blev det ju lite tidsfel med eftersom krånglet vid slalom tog lång tid, sen var referenstiden väldigt tajt med. Men detta lopp är jag nöjdast med, känslan var bra och det är viktigare än lite fel!

Hoppklass B
Jag var så sjukt nervös inför detta lopp, vet inte varför egentligen?
Bitvis kändes det bra, när jag sprang på ordentligt. Varför ska det vara så svårt att bara KÖRA och lita på att man kan?;) Det kommer väl med rutinen..
Banan var Hoppklass A baklänges, så även här var det springa, springa, springa!! Vi måste verkligen träna på spring-banor och raksträckor, där är vi osäkra. Kunna handla i hög fart med superduper snabba Vicky är inte alltid det lättaste.


Källa: http://tolajohansson.blogg.se/agility/index.html

Svarta siffror = lopp A
Röda siffror = lopp B

Kommentarer
Postat av: Tola

Det var ni med och riktigt bra tränat idag! Ska tagga hela månaden (a)hihi

2012-02-26 @ 20:34:19
URL: http://tolajohansson.blogg.se/agility
Postat av: Maria

Tävlar du i small eller medium?

2012-02-27 @ 16:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0