Dag 20 - Mitt mål för 2012

Publicerat: 2012-02-08 Kl: 14:37:00 | I kategori: Allmänt


Detta har jag redan skrivit i ett inlägg. Men jag kopierar det och sätter ut det här igen!



Jag vill ha en tydlig målbild av vart jag vill komma. Jag vill alltid bli bättre och utvecklas. Här är några mål som jag hoppas att uppnå 2012. Får ta och checka av denna lista under året och se om vi uppnår något!

Prestationsglädje
När? Känna vid varje tävling är målet
Hur?
Efter varje tävling får vi mer rutin och då tror jag prestationsångesten försvinner alltmer och byts ut mot prestationsglädje. Att inte jämföra oss mot andra mer rutinerade ekipage utan endast "tävla mot oss själva"

Självständigt slalom på bägge sidor
När? Som mål på varje tävling. Men det får jag ta i delar. Än kan Vicky bara "höger"vi har börjat med vänster.
Hur?
Först och främst bli 100 säker från höger. Men vi måste även börja träna mer vänsterslalom. Träna, träna..

Så många godkända lopp som möjligt
När? Under 2012
Hur?
Träna och jobba vidare med allt vi vill förbättra. Jobba med min prestationstångest. Få mer rutin. Jobbar vi med alla dessa punkter tror jag att dom godkända loppen lättare kommer. Sen behöver det inte alltid vara godkänt på pappret, det handlar väl mest om att jag ska känna mig godkänd av mig själv;)

Komma upp till ho-klass 2
När? Någon gång under 2012, ingen stress.
Hur?
Komma ut på så många tävlingar som möjligt och få mer rutin, då kommer förhoppningsvis resultaten.

Bättre flyt, framför- och bakombyten
När? Alla tävlingar/träningar
Hur? TRÄNA, TRÄNA, våga träna på det man vill bli bättre på, finns inga genvägar.

Träna för många olika duktiga instruktörer
När? Under 2012
Hur? Redan nu i helgen ska vi träna för Ewa-Marie Wergård (sm-medaljör) Senare i vår har jag och en klubbkompis planer på att åka ner och träna för Jenny Damm. Sen får vi se vad det blir mer:)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu när jag ändå sätter ut målen kan vi se om jag har uppnått något?

Självständigt slalom på bägge sidor
- Fortfarande kan Vicky bara högerslalom. Men det känns som en stor skillnad där, hon är mycket mer självständig och har helt enkelt förstått vad det handlar om:) Så målet är på väg att delvis uppfyllas!

Bättre  flyt, framför- och bakombyten
- Sista träningen vågade jag verkligen att springa på, jag satsade fullt ut. Vi fick då ett mycket bättre flyt och framför- och bakombytena satt som en smäck! Överlag tycker jag att jag har blivit bättre på det den senaste tiden. Här är målet också på G!

Träna för många olika duktiga instruktörer
-
Än så länge har vi varit på en två-dagars kurs för Ewa-Marie Wergård vilket var hur lärorikt som helst.

Prestationsglädje
- Jag kan väl inte helt känna att jag känner prestationsglädje när jag kör, det kommer med mer rutin. Min önskan om att prestera och lyckas gör fortfarande att det blir prestationsångest på mig själv. Jag vill så mycket att det låser sig! Men på förra tävlingen som inte alls gick bra, hände det ändå något. Det gick dåligt rätt igenom, men hände det något för det? Ne! Nu har vi testat på att det inte går bra och det var inte så hemskt som jag hade trott;) ha! Jag tror att nästa tävling kommer jag gå in med en annan inställning. Nu vet jag hur det känns om det går dåligt. Då behöver jag inte känna ångest för att alltid prestera bra;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0