Bhk

Publicerat: 2012-02-01 Kl: 21:24:27 | I kategori: Träningar


Idag var jag uppe med Vicky en sväng på Bhk. Underlaget är inte det bästa, hårt på de flesta ställen. Vore faktiskt bättre om det kom lite snö! Hittade dock en liten plätt där jag kunde ställa upp två hinder och gjorde en liten övning. Tog även slalomet några vändor vilket funkade kanon! Det har verkligen släppt där:D



Idag tränade jag på två saker jag fick med mig från Ewa-Marie kursen, "tajt" kommando och "runt"
Hade på det lägsta eftersom underlaget inte är på topp. Sen var ju inte syftet med övningen att hoppa högt heller..

Först började jag med "tajt kommando" vilket går ut på at hon ska hoppa första hindret och runda hinderstödet så tajt som möjligt. Ett halvt framförbyte från min sida. Efter ett tag gick det riktigt bra och jag behövde inte följa med ända fram. I framtiden är det ju meningen att jag ska kunna skicka henne på ett hinder, säga "tajt", och då vet hon precis vad hon ska göra.

Efter detta gick jag över till att skicka henne från det ena hindret till det andra med ett "runt" kommando. I början fick jag följa med ganska mycket. Men det tog inte lång tid innan jag kunde öka avståndet utan att hon ändrade sig.

Sen växlade jag lite, varanann "tajt" varannan "runt" vilket var väldigt nyttigt då både jag och Vicky fick koncentrera oss! Tror jag åker upp imorn igen och tränar lite på detta. Så bra när man har hyffsat nära till klubben och kan åka upp och köra en 10 min, korta pass är bra! Har tyvärr ingen inomhusträning denna vecka då jag jobbar:/ därför blir det att vi åker upp och köra några korta pass på klubben istället:)


Vicky med bästa vanten. Den dödas ordentligt efter varje övning;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0