Pysslande

Publicerat: 2012-04-28 Kl: 09:15:56 | I kategori: Träningar


Vilket pysslande det är när man har en nyopererad hund, som bara ska gå korta promenader, och en hund som kräver hur mycket motion som helst. Ingen lätt ekvation för att få bådas behov tillgodosedda.
När Robin jobbar och jag är själv med hundarna är chivas väldigt mycket hemma hos min mamma. Där får han leka med Sussie, samtidigt som vicky får vara själv hemma, utan en lillebror som bara vill busa;) det funkar jätte bra!
Det enda som blir lite knivigt under dom 12 dagarna innan stygnen ska tas, är när jag och Robin jobbar samtidigt. Dock är inte detta förrän på torsdag nästa vecka, då lär vicky vara mycket piggare. Annars funkar det att dela av dom hemma hos mamma.

Nu när jag slutar jobba vid 10 ska jag ta med chivas upp till stallet så han får göra av med lite överskottsenergi, medan Robin är hemma med vicky. Sen skulle han åka och spela golf, då är det min tur att vara hemma med dom;) då lär chivas också vara trött efter massa bus så han förhoppningsvis sover lite och lämnar syster ifred:) sen i eftermiddag är det kalas för mig och chivas. Robin och vicky stannar hemma.
Det känns nästan som att ha småbarn, ett jädra planerande vem som ska passa vem, vem som ska vara hemma då osv;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0