Gårdagens träning

Publicerat: 2012-04-13 Kl: 22:36:19 | I kategori: Tävlingar


Banan igår var en klass 1 ho-bana från senaste nr av brukshunden. Riktigt kul att vi var såpass många som var och tränade också:)

Det gick väl helt okej för oss. Vicky var toppen som alltid, men jag däremot kände att jag blev ganska passiv och stillastående i vissa moment. Typ "stjärnan" hinder 6,7,8 där det egentligen är väldigt simpelt, men man MÅSTE röra på sig, något jag inte alltid gjorde till 100%. jag jobbar på det:)

Något som jag är riktigt nöjd med är att "felslalom" fungerade! Jag fick ju gå mer eller mindre baklänges, men ändå! För inte alls så länge sedan kunde hon inte ens acceptera att jag var på den sidan.. Snart är det dags att börja vinkla kroppen, så att det tillslut blir som "rätt" slalom!:)

Mellan hinder 10-11 gick jag på ovansidan av tunneln upp mot hindret. Först hade jag svårt att fånga upp henne och hon missade då hindret (11). Efter lite tips så gjorde jag istället ett halvt framförbyte, och då funka det perfekt! Visar jag bara korrekt, gör vicky rätt;) duktiga hund!

Slutet var inga konstigheter, det var bara att gasa!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0