Tävling Götene 3:e December, Oficiell klass 1

Publicerat: 2011-12-29 Kl: 20:49:47 | I kategori: Tävlingar


2 veckor efter våran första tävling var det dags igen! Denna gången blev det Götene, en ho-klass, våran andra tävling någonsin och våran första oficiella! Lite speciellt när det blir oficiellt, då räknas och sparas resultaten i SBK.

Valde att endast starta en ho1-klass. Kännde oss inte redo att tävla ag-klassen än, kontaktfälten är inte helt befästa och då är det bättre att vänta.
Till denna tävling var det bara jag och min kompis Sara som åkte. Min tränare kunde inte följa med. Lite nervöst eftersom jag nu fick klara mig helt själv;) Träffade dock en klubbkompis där!
Eftersom jag hellre åker lite för tidigt än att behöva stressa så var vi i väääääldigt god tid. Det blev mycket väntan innan jag skulle mäta in Vicky (gör man på första oficiella) Jag visste att Vicky låg på gränsen precis mellan small och medium, så det var lite spännande vad hon skulle bli. Självklart ville jag ha henne som en small hund, bättre med en stor small hund än en liten medium hund. Efter inmätning av båda dommarna kom dom fram till att Vicky var medium, 35,5cm hög. Surt när gränsen för small går vid 34,99cm. Men men, inget att göra åt!
Efter inmätningen blev det helt plötsligt väldigt stressigt. Jag var tvungen att prata med funktionärerna och ändra så Vicky skulle starta medium klassen. Hade anmält till small för trodde att hon var det.. Sen blev det direkt in på banvandringen. Försökte verkligen koncentrera mig så att jag lärde mig banan helt! Självklart var det en mur med i ho-klassen, något Vicky aldrig har hoppat. Då blev jag nervös för detta, kommer hon hoppa muren? Kommer hon hoppa hindrena nu när dom ligger på 40cm? Vet att det bara skadar mig själv när jag börjar tänka negativt så försökte skaka av mig detta. Mitt mål blev att vi skulle försöka komma i mål, skit i hur mycket fel vi fick. Sen skulle vi ha roligt!
Kom vi i mål? Om vi gjorde! Vicky tvekade inte på något förutom en liten sväng i slalom. Men hon hoppade muren klockrent och gjorde allt annat. Vi kom i mål FELFRITT! Dock var vi 21 hundradelar över maxtiden (Jag var lite för defensiv) Men i alla fall, jag som trodde vi skulle diska oss och sen kommer vi i mål FELFRITT och kniper en 2:a plats! Fantastiska Vicky överraskade mig igen! Hade vi varit 21 hundradelar snabbare hade vi vunnit och tagit en uppflyttningspinne. Men vad fan gjorde det, jag var helt överlycklig! Vi hade roligt och Vicky var fokuserad på sin uppgift. Pinnarna tar vi senare;)


2:a tävlingen och 1:a oficiella :D Vicky är bäst!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0