Tävling Forserum 19 nov, inoficiell!

Publicerat: 2011-12-29 Kl: 20:28:17 | I kategori: Tävlingar


Eftersom jag precis startat bloggen, men ändå vill ha med de två tävlingar vi startat, får jag skriva dom nu i efterhand!

Den 19:e November gjorde vi vår första agilitytävling i Forserum, en inoficiell. (Vi har endast tränat i 1/2 år) Vi startade en nybörjar- ho och en till ho-klass.
Jag var fruktansvärt nervös och trodde vi skulle diska oss. Tack och lov var våran tränare och tävlade samma tävling och av henne fick vi massa tips och råd.
Hur gick det då? Enda jag kan säga är att jag har en fantastisk hund! Trots min nervositet och dåliga handling kom vi i mål (redan här hade vi överträffat mina förväntningar av 1:a tävlingen) Vi var dock inte felfria, två för vägringar och 2 tidsfel. Men som första tävling, med en nervös matte och en känslig hund, var jag kanon nöjd! Och ännu roligare var att det ledde till en 4:e plast! Tydligen var det en riktigt svår bana för att vara nybörjarklass.

I den andra ho-klassen diskade vi oss,vilket många gjorde. Banan var alldeles för svår (många klagade på detta) Sen kunde jag inte koncentrera mig för jag var så glad efter det första loppet;)


Första tävlingen, första rosetten!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0